Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
ООО "ЛИГА ЗАКОН"
Комісія з цінних паперів і бірж США: погляд на розкриття інформації щодо вторгнення росії в Україну

Комісія з цінних паперів і бірж США не залишилась осторонь питань розкриття інформації щодо вторгнення росії в Україну. Вказівки американського регулятора, звісно не є для нас інструкціями щодо дій, але нам цікаві з точки зору накопичення досвіду та кращих практик підготовки фінансової звітності.

Відтак, на думку Комісії з цінних паперів і бірж США, компанії повинні надавати детальне розкриття щодо[1]:

• прямого чи непрямого ризику щодо росії чи білорусі через їхню діяльність, персонал, інвестиції в росії, білорусі чи Україні, цінні папери, що торгуються в росії, санкції проти російських або білоруських фізичних або юридичних осіб, невизначеності, пов'язані з діяльністю в росії чи білорусі;

• прямого чи непрямого впливу російського вторгнення в Україну на бізнес;

• прямої або непрямої залежності від товарів чи послуг, що постачаються з росії або, в деяких випадках, з країн, які підтримують росію;

• фактичних або потенційних збоїв в ланцюгах поставок компанії;

• ділових стосунків, зв'язків з росією чи білоруссю та активів в них;

• наслідків санкцій, обмежень на отримання відповідних дозволів уряду;

• обмежень щодо обміну валют або контролю за експортом чи капіталом, включаючи вплив будь-яких ризиків, які можуть перешкодити можливості продавати активи, розташовані в росії, білорусі чи Україні, у тому числі через санкції, що впливають на потенційні можливості покупки;

• реакції інвесторів, співробітників, клієнтів та/або інших зацікавлених сторін на будь-які дії або бездіяльність, що випливають або пов'язані з вторгненням;

• ризиків націоналізації урядом активів в росії, білорусі чи Україні;

• обговорення та аналізу фінансового стану та результатів діяльності керівництвом;

• будь-яких відомих тенденцій чи невизначеностей, які мали чи можуть мати суттєвий вплив на грошові потоки, ліквідність, капітальні ресурси, потреби у грошових коштах, фінансовий стан або результати операцій;

• впливу заборон на імпорт або експорт, які є результатом вторгнення росії в Україну, на будь-які продукти або товари / запаси, які використовуються у виробничих процесах чи для торгівлі;

• ймовірності призупинки виробництва, купівлі, продажу або технічного обслуговування певних об'єктів;

• впливу підвищення цін на сировину або проблеми із закупівлею матеріалів;

• обмежень постачань продукції за конкурентоспроможними цінами або взагалі через експортні обмеження, санкції або триваюче вторгнення;

• "незвичних" витрат, які не є нормальними та повторюваними та не є звичайними, періодичними операційними витратами тощо.

Цей перелік не обов'язково буде в кожній компанії, але, сподіваємось, кожна українська компанія знайде щось корисне для розкриття в своїй МСФЗ-звітності з цього переліку.

Серед "гарячих точек" фінансової звітності Комісія з цінних паперів і бірж США називає знецінення активів, зміни в оцінці запасів, відстрочені податкові активи, вибуття або закриття бізнесу, деконсолідацію, зміни валютних курсів та зміни в контрактах з клієнтами.

Додаткових розкриттів після вторгнення росії в Україну можуть вимагати ризики і загрози кібербезпеки, порушення ланцюгів поставок, а також нестабільність, пов'язана з цінами на товари, незалежно від того, чи торгуються вони в росії, білорусі чи Україні.

Для МСФЗ-звітності не є характерними наступні розкриття, але якщо вони будуть доречними для досягнення цілей фінансової звітності, передбачених Концептуальною основою, то компанія може прийняти рішення їх наводити. Це стосується розкриття застосовуваних засобів контролю та процедур розкриття інформації, оцінки керівництвом ефективності внутрішнього контролю за фінансовою звітністю та ролі ради директорів у нагляді за ризиками будь-яких дій чи бездіяльності, пов'язаних із вторгненням росії в Україну, включаючи розгляд того, чи збирається компанія продовжувати чи зупиняти операції чи інвестиції в росії та/або білорусі. Останнє розкриття, на мій погляд, потрібно взяти до уваги як укладачам, так і аудиторам.

[1] Згадки про Україну в матеріалі упущено, хоча в самому документі вони містяться

_____________________________________________
© ТОВ "ІАЦ "ЛІГА", ТОВ "ЛІГА ЗАКОН", 2022

У разі цитування або іншого використання матеріалів, розміщених у цьому продукті ЛІГА:ЗАКОН, посилання на ЛІГА:ЗАКОН обов'язкове.
Повне або часткове відтворення чи тиражування будь-яким способом цих матеріалів без письмового дозволу ТОВ "ЛІГА ЗАКОН" заборонено.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання Вісник МСФЗ
Контакти редакції:
ifrs@ligazakon.ua
 
Даний функціонал доступний передплатникам в електронному виданні.
Якщо Ви ще не передплачуєте видання, замовте безкоштовний доступ до демо-номера
або підпишіться на видання Вісник МСФЗ