Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
ООО "ЛИГА ЗАКОН"
Реєстрація нерезидентів іде повним ходом – рапортує ДПС

Станом на сьогодні окремі нерезиденти вже стали на облік у податкових органах і зареєстровані як платники податку на прибуток підприємств згідно з вимогами чинного закону.

Водночас ДПС навела актуальні запитання-відповіді щодо реєстрації нерезидентів платниками податку на прибуток підприємств та їх оподаткування.

Запитання

Відповідь

Чи виникнуть проблеми із застосуванням положень Податкового кодексу України, які розглядають постійне представництво як окремого платника податку на прибуток підприємств, через скасування відповідної реєстрації для постійного представництва?

Ні.

Проблем із реєстрацією не виникає. Іноземні компанії вже реєструються як платники податку на прибуток.


Для взяття на облік і реєстрації платником податку на прибуток іноземна компанія подає до контролюючого органу заяву за формою № 1-ОПП (із зазначенням підстав для взяття на облік). До такої заяви потрібно додати документи, перелік яких визначено в п. 64.5 ст. 64 ПКУ. Усім іноземним компаніям під час узяття на облік у контролюючих органах буде надано податковий номер, яким є реєстраційний (обліковий) 9-значний номер. Іноземній компанії також буде видано довідку про взяття на облік за формою № 34-ОПП.


Додатково питання реєстрації іноземних компаній викладено в інформаційному листі № 19. Територіальні органи (ЦОП) поінформовані та приймають документи

Як дотримуватися нових правил, якщо немає нового порядку реєстрації нерезидентів як платників ПнПП?

Наказ Міністерства фінансів України "Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів" від 08.02.2021 р. № 62 – на державній реєстрації в Мін'юсті. Водночас ПКУ прямо визначено і підстави, і перелік документів, які потрібно подати для взяття на облік. Тому до набуття чинності змінами керуватися належить нормами п. 64.5 ст. 64 ПКУ і Порядком обліку платників податків і зборів в частині, яка не суперечить Кодексу.

Чи повинні нерезиденти, діяльність яких в Україні не створює постійне представництво, реєструватися платниками податку на прибуток підприємств?

Ні

Чи буде нерезидент, як новий платник податку на прибуток підприємств, правонаступником його постійного представництва щодо податкових активів і зобов'язань, сформованих у попередніх звітних періодах?

Так

Чи призводить зняття з обліку постійного представництва як платника податку на прибуток і відповідна реєстрація відповідного нерезидента до проведення податкової перевірки такого представництва та/або нерезидента?

Ні

Чи повинен нерезидент, зареєстрований платником податку на прибуток підприємств, готувати окрему фінансову звітність для цілей цього податку, крім фінансової звітності його постійного представництва?

Ні

Якщо постійне представництво нерезидента подавало квартальну звітність із податку на прибуток підприємств у 2020 році, чи повинен такий нерезидент продовжувати подавати квартальну звітність у 2021 році, якщо річний дохід постійного представництва за 2020 рік перевищує 40 млн грн?

Так

Концепцію взяття на облік у податкових органах і реєстрації платниками податку на прибуток підприємств нерезидентів розробила у 2018 – 2019 роках робоча група при Міністерстві фінансів України з питань імплементації Плану протидії розмиванню податкової бази та виведенню прибутку з-під оподаткування, до якої входили фахівці Проєктного офісу реформ при Мінфіні, НБУ та широке коло експертів – представників аудиторських компаній. Надалі проєкт пройшов оцінку Організації економічного співробітництва та розвитку. Метою концепції було чітке розмежування повноважень і відповідальності нерезидентів щодо сплати податків в Україні.

Реалізація концепції відбулася через унесення змін до Податкового кодексу України законами України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві" від 16.01.2020 р. № 466, "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців" від 14.07.2020 р. № 786 і "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збору даних та інформації, необхідних для декларування окремих об'єктів оподаткування" від 17.12.2020 р. № 1117.

Джерело: http://tax.gov.ua/

_____________________________________________
© ТОВ "ІАЦ "ЛІГА", ТОВ "ЛІГА ЗАКОН", 2021

У разі цитування або іншого використання матеріалів, розміщених у цьому продукті ЛІГА:ЗАКОН, посилання на ЛІГА:ЗАКОН обов'язкове.
Повне або часткове відтворення чи тиражування будь-яким способом цих матеріалів без письмового дозволу ТОВ "ЛІГА ЗАКОН" заборонено.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання Вісник МСФЗ
Контакти редакції:
ifrs@ligazakon.ua
 
Даний функціонал доступний передплатникам в електронному виданні.
Якщо Ви ще не передплачуєте видання, замовте безкоштовний доступ до демо-номера
або підпишіться на видання Вісник МСФЗ