Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
ООО "ЛИГА ЗАКОН"
Добрі справи: навіщо компаніям КСВ та як виміряти її вплив на бізнес й оточення

Соціальна відповідальність компанії нині є чи не найважливішим пунктом у стратегії розвитку будь-якого бізнесу. Фактично ця відповідальність ґрунтується на принципах сталого розвитку, які компанія вибудовує через свої цінності й корпоративну культуру. Сьогодні це дедалі більше впливає на успішність, а також на довіру й лояльність як із боку стейкхолдерів, так і клієнтів. Як же перетворити свою життєву позицію на користь для зовнішнього світу та свого бізнесу?

Необхідність активного впровадження в діяльність компанії принципів корпоративної соціальної відповідальності (КСВ чи CSR) продиктовано сьогодні вимогами і ринків, і клієнтів, яким дедалі важливіше, як компанія ставиться до навколишнього середовища й соціуму. З іншого боку, це важливо для співробітників підприємств, які вважають за доцільне бути причетними до діяльності екологічних компаній.

Кращі іноземні практики, де впровадження КСВ розпочалося значно раніше, засвідчують, що принципи КСВ можуть дати компанії значно більше, ніж просто посилення маркетингової позиції або поліпшення іміджу роботодавця.

Деякі з плюсів упровадження КСВ:

• Більш чітке спрямування зусиль відділу R&D на розроблення товарів, які будуть менше впливати на навколишнє середовище або які більш необхідні населенню.

• Поява проєктів із метою зменшення споживання ресурсів у виробничому процесі (cost saving).

• КСВ стає частиною реалізації стратегії щодо посилення позиції компанії – зрозумілою і для клієнта, і для співробітників, але не самою наявністю політики соціальної відповідальності, якою зараз можуть похвалитися як мінімум на словах багато компаній, а конкретними результатами роботи.

• Це також чудовий механізм для взаємодії між компаніями-партнерами й клієнтами. Зазнаючи гострої нестачі позитивних новин, компанії, а також їх клієнти дедалі більше відгукуються на повідомлення про активну участь бізнесу у вирішенні спільних для всіх проблем.

Сьогоднішня нестабільна ситуація дає привід припустити, що зараз це є чи не найактуальнішим питанням для розгляду. Хоча саме зараз багато компаній своїми активними діями внесли реальні й вимірні зміни для вирішення проблемних ситуацій у суспільстві. Ми можемо побачити це з огляду на кількість активностей низки компаній у боротьбі з COVID-19, таких як: закупівля обладнання й тестів, допомога в організації харчування для співробітників медичних установ тощо.

Власники й керівники компаній вільні обирати найбільш прийнятну для себе позицію. Наприклад, розглядати витрати й зусилля щодо реалізації КСВ як частину добрих справ і свою життєву позицію або як будь-який інший інвестиційний проєкт компанії з усіма відповідними вимірами його успішності. І та і інша позиції будуть win-win, тільки в одному випадку, найімовірніше, ітиметься про моральне задоволення, а в іншому – проявлятиметься у конкретних бізнес-результатах.

Однак в обох випадках буде незайвим проведення певного контролю й аналізу цього виду активностей компанії. Це допоможе ухвалювати правильні рішення про вибір соціальних ініціатив, підвищити ефективність своїх програм, а також дасть можливість ознайомити суспільство з їх результатами.

Як же виміряти результативність добрих справ? Чи можна виміряти вплив КСВ на дохід і прибутковість компанії?

Є кілька підходів для того, щоб оцифрувати зусилля:

• Залучення нових клієнтів можна виміряти, порахувавши збільшення кількості нових клієнтів після проведення орієнтованої на КСВ маркетингової кампанії та порівнявши їх кількість із попередніми результатами традиційних кампаній.

• Можна порахувати кількість нових лідів, отриманих завдяки відносинам, заснованим на КСВ.

• Такий показник, як довічна цінність клієнта (lifetime value), теж можна порахувати. Під час його розрахунку можна легко виявити різницю між показниками до початку ведення діяльності, заснованої на КСВ, і після. Зазвичай клієнти, поінформовані про принципи роботи компанії та її успіхи, менш схильні до відпливу й більше розглядають можливість розширення взаємодії. Порівняння загальної цінності (LTV = дохід від клієнта - витрати на залучення й утримання клієнта) між групами клієнтів може бути дуже інформативним.

• Виміряти ще один важливий показник – розрахунок економії витрат. Досить часто впровадження енергоефективних технологій стає не тільки соціально відповідальним, а й вигідним заходом для компанії.

• Здійснити аналіз ефективності від ініціативи, що отримує суспільство / навколишнє середовище. Тут варто було б звернути увагу на особливості збирання інформації про необхідні ініціативи. Перевіряйте джерела інформації, тому що потреби того самого мера міста не завжди збігаються з реальними потребами населення. Також варто опрацювати особливості реалізації запланованих ініціатив. Найбільш якісна віддача під час роботи з населенням відбувається не тоді, коли щось подаровано, а коли населення задіяно в ініціативі й також докладає зусиль для досягнення бажаного результату.

Усе це допоможе показати реальний результат зусиль і не дати скептикам можливості говорити, що КСВ – це дурниця, яка зовсім не потрібна компанії.

_____________________________________________
© ТОВ "ІАЦ "ЛІГА", ТОВ "ЛІГА ЗАКОН", 2020

У разі цитування або іншого використання матеріалів, розміщених у цьому продукті ЛІГА:ЗАКОН, посилання на ЛІГА:ЗАКОН обов'язкове.
Повне або часткове відтворення чи тиражування будь-яким способом цих матеріалів без письмового дозволу ТОВ "ЛІГА ЗАКОН" заборонено.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання Вісник МСФЗ
Контакти редакції:
ifrs@ligazakon.ua
 
Даний функціонал доступний передплатникам в електронному виданні.
Якщо Ви ще не передплачуєте видання, замовте безкоштовний доступ до демо-номера
або підпишіться на видання Вісник МСФЗ