Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
ООО "ЛИГА ЗАКОН"
Дедлайн аудиторської перевірки: скільки насправді є часу в підприємств для проведення аудиту, якщо вони подають звітність із ТЦУ

В умовах пандемії COVID-19 законотворці задля зменшення тиску на підприємства внесли деякі зміни до нормативних документів, зокрема й щодо відповідальності за несвоєчасне оприлюднення фінансової звітності за 2019 рік.

Так, відповідно до одного з перших Законів (Закон № 540-ІХ від 30.03.2020 р.), який стосувався карантинних змін, було внесено зміни до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", а саме, визначено, що особи, відповідальні за своєчасне та в повному обсязі подання й оприлюднення фінансової звітності, звільнені від відповідальності за порушення строків оприлюднення фінансової звітності за 2019 рік або консолідованої фінансової звітності за 2019 рік разом з аудиторським звітом у разі, якщо таку звітність буде оприлюднено в період дії карантину, установленого для запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), або протягом 90 календарних днів із дня, наступного за днем завершення цього карантину, але не пізніше за 31 грудня 2020 р., а для підприємств, які є емітентами цінних паперів, – протягом строку, установленого п. 7 розд. VII "Прикінцеві положення" Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", але не пізніше за 31 грудня 2020 р.

Інакше кажучи, підприємства мають змогу відтермінувати оприлюднення фінансової звітності, а отже і проведення аудиторської перевірки за 2019 рік, до закінчення карантину, але не пізніше за 31.12.2020.

Однак 23.05.2020 набув чинності Закон № 466-ІХ від 16.01.2020 р., яким передбачено, що суб'єкти господарювання, які зобов'язані підтверджувати власну фінансову звітність аудиторським звітом, повинні:

1) не пізніше за 10 червня року, наступного за звітним, разом із фінансовою звітністю, яка є невід'ємним додатком до податкової декларації з податку на прибуток, подати до податкового органу аудиторський звіт щодо такої фінансової звітності;

2) подати на запит податкових органів документацію з трансфертного ціноутворення (далі – Документація з ТЦУ) разом із копією аудиторського висновку щодо фінансової звітності платника податків за звітний період, у якому відбувалися контрольовані операції, зазначені в запиті.

Щодо порядку звітування з податку на прибуток за 2019 рік податкові органи висловили чітку позицію в листі ДПСУ від 04.06.2020 р. № 8939/7/99-00-07-02-01-07: враховуючи, що зміни до п. 46.2 ст. 46 ПКУ набули чинності 23.05.2020 і граничний термін подання декларації та фінансової звітності за звітний період (2019 рік) вже минув, то вперше норма цього пункту щодо обов'язкового подання річної фінансової звітності разом з аудиторським звітом у строк не пізніше за 10 червня року, наступного за звітним, підлягає застосуванню у 2021 році за підсумками 2020 звітного року.

Щодо подання Документації з ТЦУ за 2019 рік, то відповідно до пп. 39.4.3 – 39.4.5 п. 39.4 ст. 39 ПКУ платники податків, що здійснюють контрольовані операції, повинні складати та зберігати Документацію з ТЦУ за кожен звітний період. На запит податкових органів суб'єкти господарювання протягом 30 календарних днів із дня отримання запиту подають Документацію з ТЦУ щодо контрольованих операцій, зазначених у запиті. Запит має бути надіслано не раніше за 1 жовтня року, що настає за календарним роком, у якому таку контрольовану операцію (операції) було здійснено.

Отже, незважаючи на перенесення загальних строків оприлюднення фінансової звітності разом з аудиторським висновком, підприємства, які звітують з ТЦУ, фактично не мають такої опції для відтермінування аудиторської перевірки до кінця 2020 року.

У разі подання Документації з ТЦУ на запит ДПС без аудиторського висновку її може бути розглянуто як таку, що подана в неповному обсязі. Своєю чергою, протягом терміну, відведеного на подання Документації на запит податкового органу, у більшості випадків провести аудиторську перевірку неможливо.

Звертаємо увагу, що відповідно до п. 120.3 ст. 120 ПКУ неподання Документації з ТЦУ тягне за собою накладання штрафу у розмірі 3 % від суми контрольованих операцій, щодо яких не було подано Документацію, але не більш як 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, установленого законом на 1 січня податкового (звітного) року (на сьогодні це 420400,0 грн).

Отже, підприємствам, які згідно із законодавством зобов'язані оприлюднювати фінансову звітність разом з аудиторським висновком і які мають контрольовані операції за 2019 рік, необхідно бути готовими після 01 жовтня 2020 р. на запит податкового органу надати аудиторський висновок як обов'язковий додаток до Документації з трансфертного ціноутворення.

_____________________________________________
© ТОВ "ІАЦ "ЛІГА", ТОВ "ЛІГА ЗАКОН", 2020

У разі цитування або іншого використання матеріалів, розміщених у цьому продукті ЛІГА:ЗАКОН, посилання на ЛІГА:ЗАКОН обов'язкове.
Повне або часткове відтворення чи тиражування будь-яким способом цих матеріалів без письмового дозволу ТОВ "ЛІГА ЗАКОН" заборонено.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання Вісник МСФЗ
Контакти редакції:
ifrs@ligazakon.ua
 
Даний функціонал доступний передплатникам в електронному виданні.
Якщо Ви ще не передплачуєте видання, замовте безкоштовний доступ до демо-номера
або підпишіться на видання Вісник МСФЗ