Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
ООО "ЛИГА ЗАКОН"
Корпоративна соціальна відповідальність: весняні кейси

"За останні роки КСВ стала наріжним каменем розвитку компаній, а під час карантину соціальна відповідальність загострилась і стала ще більш актуальною", – досить влучно зазначає у своїх дописах Марина Саприкіна, керівниця Центру "Розвиток КСВ".

Виклики для бізнесу, спричинені пандемією коронавірусу COVID-19, стимулювали компанії миттєво реагувати на ситуацію і впроваджувати нові КСВ-проєкти задля підтримки громади.

Наша редакція зібрала серію розповідей про соціально відповідальний бізнес, який підтримує свою громаду, адже наразі це саме ті добрі новини, яких ми прагнемо найбільше.

Отже, яким чином соціально відповідальні компанії організовують онлайн-діяльність всієї команди та складають іспит "на міцність" – дізнавайтеся з нашого дайджесту.

Сила гуманності. Мрій. Приєднуйся. Дій! – під таким гаслом Товариство Червоного Хреста за підтримки Кока-Кола Беверіджиз Україна допомагає медичним установам боротися з COVID-19:

– 6 ключових лікарень по всій Україні буде обладнано життєво важливим обладнанням;

– 3 апарати для штучної вентиляції легенів;

– 12 моніторів стану пацієнта;

– 5 аналізаторів, електролітів і газів крові;

– 1 аналізатор крові/pH/електролітів/метаболітів;

– 1 біохімічний автоматичний аналізатор метаболічного профілю IVD, стаціонарний.

Від початку пандемії Кока-Кола Беверіджиз Україна активізувала свої зусилля для подолання кризи. Компанія продовжує виробляти й надавати необхідну продукцію вразливим категоріям населення. Уже передано понад 40000 пляшок води і напоїв для лікарень, які лікують пацієнтів із коронавірусом.

IDS Borjomi Ukraine зарекомендувала себе як соціально відповідальна компанія, яка реалізує еко-проєкти, спрямовані на збереження флори і фауни Карпат, у партнерстві з WWF:

• Національна програма "Разом за природу" – висаджено 100000 дерев у 3 національних заповідниках;

• Національний проєкт захисту тварин – льодяна скульптура рисі в Києві, конкурс на скульптуру рисі в м. Моршин, урочисте встановлення та відкриття, проєкт із SOVA – браслети із зображенням рисі та залучення ЛОМів і блогерів;

• Проєкт "Сортуй!" – зменшено вагу пляшки на 15 %;

• Проєкт "Зелена торба" – збір і сортування пластику.

Компанія прагне розвивати такі напрями у своїй діяльності: екологія, відповідальне споживання, здоров'я нації, еко-освіта.

Нова Пошта надає клієнтам – як бізнесу, так і приватним особам – повний спектр логістичних і пов'язаних з ними послуг. Компанія – лідер логістичного ринку, який забезпечує легку доставку: до відділення, поштомату, за адресою. Нова Пошта розвиває низку соціальних та екологічних проєктів:

• 15 березня однією з перших серед бізнесу оголосила свій маніфест і заявила про плани виділити 25 млн грн на допомогу українським лікарням;

• Компанія закликала весь український бізнес долучитися до маніфесту і допомогти країні;

• Уже 18 березня першу доставку було здійснено в Полтавську інфекційну лікарню. Зокрема, доставлено апарати штучної вентиляції легень, мобільні рентгенографічні та УЗД-апарати, біохімічні автоматичні аналізатори, апарати для проведення мембранного плазмаферезу, діагностичні набори для біохімічного аналізатора, монітори пацієнтів поліфункціональні з неінвазійним вимірюванням гемодинаміки, а також інше устаткування та медикаменти (загалом приблизно 50 одиниць);

• Пізніше здійснено ще декілька доставок. Зокрема, до Полтавської інфекційної лікарні надійшли респіратори, захисні щитки, антисептики та медичні захисні костюми;

• Крім того, міська клінічна лікарня № 5 у Полтаві отримала інфузивні насоси, призначені для дозованого і тривалого введення пацієнтові розчинів високоактивних препаратів і живильних речовин;

• У межах проєкту також профінансовано пошиття й доставку 2000 захисних костюмів для лікарів Чернівців. Першу партію костюмів уже доставлено в різні лікарні міста. Крім того, для потреб чернівецьких лікарів придбано й відправлено більше 4000 високих бахіл;

• Також у координації з Офісом Президента України безкоштовно доставила лікарням 6,5 млн одиниць медичних товарів. Медики отримали більш ніж 6 млн пар захисних рукавичок, 7,5 тис. шапочок, 14 тис. пар бахіл, 19,5 тис. термометрів, більш як 3,6 тис. пульсоксиметричних датчиків для дітей і дорослих, приблизно 5 тис. вірусо-бактеріальних фільтрів та інше;

• На час карантину компанія розширила свій ключовий соціальний проєкт "Гуманітарна пошта" та розпочала безкоштовно доставляти засоби індивідуального захисту і все необхідне для боротьби з вірусом лікарням, дитячим будинкам, військовим і незахищеним верствам населення. Уже в березні до компанії Нова Пошта долучилися 19 нових учасників і розпочали гуманітарні відправки;

• Спільно з ROZETKA та фондом Життєлюб, за підтримки міських адміністрацій, компанія запустила проєкт допомоги літнім людям. Завдяки йому десятки тисяч пенсіонерів по всій Україні зможуть залишатися вдома і не наражати себе на небезпеку, виходячи в магазин за продуктами.

Допомогти конкретними діями у боротьбі з пандемією, стати гарним прикладом для іншого бізнесу – це і є соціальна відповідальність зараз. У ситуації, що склалася, головним завданням компанії є збереження прибутковості й стабільної працездатності. У такий час всі зусилля топ-менеджменту компанії спрямовані на операційну ефективність.

Під час пандемії компанія Intellias підтримала стратегію масового тестування населення, тому виділила кошти на закупівлю 10000 тестів для швидкої діагностики захворювання на коронавірус. Експрес-тести використовуватимуться для організації оперативного тестування населення. Першу партію тестів передано Lviv IT Cluster, який спільно із Львівською обласною державною адміністрацією та Львівською міською радою запустив кампанію з масового тестування населення у Львові й області.

Під час пандемії коронавірусу для лікарень і медперсоналу корпорація ROSHEN закупила:

• 30000 комплектів костюмів індивідуального захисту медперсоналу китайського виробництва;

• 100000 костюмів індивідуального захисту медперсоналу закуплено в Південній Кореї;

• 10 портативних рентген-апаратів, закупівля й доставка яких обійшлись у понад 10 млн гривень;

• 10000 високоякісних захисних окулярів для медперсоналу;

• 60000 пар нестерильних нітрилових рукавичок;

• 25000 продуктових наборів "Життєлюб" для літніх людей.

Корпоративна соціальна відповідальність тепер, в умовах спалаху COVID-19, є показником того, наскільки добре і швидко здатний бізнес реагувати й орієнтуватися на стратегію навколо тенденцій у режимі реального часу, інакше кажучи, зараз як ніколи КСВ є показником того, як компанія взаємодіє із зацікавленими сторонами і громадами як на місцевому, так і на глобальному рівнях.

KLO активно підтримує громадські організації в питаннях захисту навколишнього середовища, розвитку спорту, волонтерських програм. Під час пандемії коронавірусу компанія виділила 12500 літрів пального на заправку автомобілів медиків київських опорних лікарень. Також закупила обладнання для кількох лікарень на загальну суму майже 200 тисяч гривень. Зокрема, 100 багаторазових медичних костюмів, 100 масок, 100 окулярів-масок та 10 опромінювачів для Головного воєнного госпіталю.

Із 7 квітня силами мережі кафе "Борщ", яке наразі не працює, KLO щодня готує гарячі обіди для сотні лікарів київської клінічної лікарні № 4. Виділено пальне для Солом'янського соціального центру, який працює із групами ризику; волонтерській організації Motohelp, яка допомагає в разі ДТП і здійснює доставку донорської крові, а також для автомобілів швидкої допомоги Київської області.

Загалом на соціальні проєкти, пов'язані з боротьбою з коронавірусом, уже виділено близько 1,5 мільйона гривень.

Під час пандемії коронавірусу ПУМБ у партнерстві з Благодійною організацією Фонд Рината Ахметова закупив обладнання першої необхідності для медичних закладів заходу та сходу України, а також засоби персонального захисту для лікарів. Банк підтримує лікарні у Донецькій, Луганській, Івано-Франківській, Чернівецькій та Львівській областях.

Кілька тисяч оксиметрів, пульсоксиметрів, санітайзерів, та понад 20 тисяч засобів персонального захисту (окуляри, респіратори, комбінезони, хірургічні халати, рукавички, довгі бахіли) передано в лікарні різних регіонів країни для забезпечення потреб у лікуванні хворих із підозрою на COVID-19. Для лікарень західного регіону законтрактували два апарати ШВЛ.

Регіональні центри ПУМБ також задіяні в доставленні й переданні допомоги лікарням, котрі сьогодні цього вкрай потребують. До роботи штабу з надання допомоги залучені працівники підрозділів безпеки, маркетингу, забезпечення діяльності банку.

BMSERVICE виділила 300000 грн на допомогу медицині в боротьбі з пандемією в Україні. За підтримки ВБФ "Крона" компанія закупила дистанційні термометри, пульсоксиметри та засоби індивідуального захисту (респіратори, захисні костюми, ізоляційні халати, рукавички) для лікарні інтенсивного лікування "Кременчуцька". Також закуплено 80 дихальних масок для апаратів ШВЛ для двох лікарень міста Біла Церква Київської області.

Під час пандемії коронавірусу Kyivstar виділив 30 мільйонів гривень благодійної допомоги. Разом із БФ "Твоя опора" компанія закупить 10 апаратів штучної вентиляції легень і 20 моніторів, що здатні відстежувати стан тяжкохворих пацієнтів. Решту допомоги спрямовано на витратні матеріали, що забезпечать роботу обладнання протягом року, та засоби особистого захисту для українських медиків, які зараз перебувають на передовій боротьби із вірусом.

Раніше Kyivstar уже інвестував 30 мільйонів гривень на реалізацію ініціатив, які спрямовано на підтримку українців у період карантину. Серед них – нарахування 150 гривень на бонусні рахунки медиків, безкоштовні дзвінки на номери державних гарячих ліній і нетарифікований доступ до офіційних інформаційних ресурсів, безкоштовні консультації лікарів у додатку "Доктор онлайн", спеціальні нарахування для абонентів, що перебували в роумінгу, допомога бізнес-клієнтам із упровадженням системи віддаленого офісу та пільгові пропозиції для них.

Innovecs активно долучається до реалізації проєктів із корпоративної соціальної відповідальності. Створений компанією фонд із боротьби з COVID-19 "Innovecs COVID-19 Fund" передбачає 1,5 мільйона гривень, які буде спрямовано на підтримку ініціатив з подолання коронавірусу в Україні, а також на забезпечення безпеки співробітників компанії та їх сімей.

Також компанія закуповує і встановлює кисневу магістраль у Київську міську клінічну лікарню № 17. Це опорна лікарня, яка спеціалізується саме на легеневих захворюваннях. Нова магістраль охопить одразу декілька корпусів лікарні і дасть змогу проводити своєчасну кисневу терапію багатьом пацієнтам із загостренням коронавірусної інфекції.

Під час пандемії Vodafone Ukraine виділила 33 мільйони гривень на підтримку української медицини в боротьбі з коронавірусом. Компанія закупила 5 апаратів штучної вентиляції легень виробництва Німеччини для лікарень Києва, Львова, Харкова, Житомира та Луцька.

Також група компаній NEQSOL Holding, якій належить телеком-оператор Vodafone Україна, прийняла рішення виділити 1 мільйон доларів на боротьбу з коронавірусом в Україні. Кошти заплановано використовувати на купівлю устаткування, систем тестування, препаратів, витратних матеріалів, необхідних у лікарнях України для захисту лікарів і лікування пацієнтів, а також надання якісної медичної допомоги.

Щоб підтримати українців, які залишаються вдома на карантині, компанія надала клієнтам безкоштовний безлімітний доступ до популярних месенджерів і соціальних мереж Online Pass, а також доступи без доплати до низки розважально-освітніх сервісів компанії – серіалів і трансляцій уроків "Всеукраїнська школа online" на Vodafone TV, Vodafone Books, Дитячого клубу Vodafone, магазинів додатків Vodafone Market і Vodafone Kids Market.

14 березня за погодженням із Міністерством закордонних справ України Vodafone поінформував своїх клієнтів, які перебувають у роумінгу, про майбутнє закриття кордону України і поповнив їхні рахунки на 100 грн, щоб дати можливість залишатися на зв'язку до повернення в країну. З 1 квітня Vodafone Ukraine почав нараховувати медичним працівникам по 10 ГБ мобільного інтернету і 1000 хвилин для дзвінків на номери всіх операторів в Україні, включаючи міські мережі.

Parimatch Ukraine спільно з міжнародним благодійним фондом Parimatch Foundation виділив 10 млн гривень на боротьбу з пандемією в Україні. Компанія сфокусувалася на забезпеченні засобами індивідуального захисту медичних працівників. Передали захисні окуляри, респіратори різного ступеня захисту, нітрилові рукавички й безконтактні градусники лікарням міста Києва, Олександрівській лікарні, Міській дитячій інфекційній лікарні, Пологовому будинку № 3, Лікарні швидкої медичної допомоги, Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф м. Києва, Київській клінічній лікарні № 5, Київській клінічній лікарні № 9.

Під час пандемії SoftServe виділила 10 млн гривень для підтримки медичних закладів. Кошти скеровано на вирішення нагальних медичних потреб у тих локаціях, де розташовано офіси компанії. Окрім того, корпоративний Благодійний фонд "Відкриті очі" розпочав додатковий збір коштів серед працівників компанії та всіх охочих. Компанія також надає професійну допомогу в розробленні та впровадженні технологічних рішень для органів місцевого самоврядування і державних установ. Прикладом такої допомоги стало розроблення інтернет-платформи "STOP COVID-19" і чатботів для Львівської обласної державної адміністрації.

Під час пандемії Сингента Україна мобілізувала свої ресурси для організації логістики. Компанія надала матеріальну допомогу для закупівлі бензину Департаменту охорони здоров'я Київської області, у якого в підпорядкуванні перебуває 14 інфекційних лікарень.

Також надано допомогу в розмірі 100000 тисяч гривень фонду "Крона" на закупівлю засобів індивідуального захисту для Київської та Івано-Франківської областей.

Під час пандемії Метінвест виявив готовність допомагати порятунку пацієнтів із підозрою на коронавірус COVID-19, вірусну пневмонію та інші легеневі захворювання:

• Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча, що входить до Групи, передає необхідний для пацієнтів кисень у маріупольські міські й обласні лікарні, перинатальний центр, онкологічний диспансер, а також усім медичним установам, які надсилають подібний запит на ці підприємства;

• Метінвест бере участь в роботі регіональних антикризових штабів боротьби з коронавірусом. Санаторії-профілакторії компанії переведено в режим чергування, вони в будь-який момент готові почати приймати пацієнтів;

• Очікується постачання 20 тисяч експрес-тестів на COVID-2019, які буде розподілено між медичними установами Києва, Маріуполя, Запоріжжя і Кривого Рогу;

• Виділено кошти на придбання засобів індивідуального захисту і спецобладнання для співробітників правоохоронних органів, лабораторій і станцій екстреної медичної допомоги.

Незважаючи на складну ситуацію, Група Метінвест продовжує виплачувати заробітну плату своїм співробітникам у повному обсязі. Адміністративний персонал керуючої компанії і до 95 % адмінперсоналу виробничих підприємств переведено на віддалену роботу.

Під час пандемії в ефірах телеканалів 1+1 media щодня виходить декілька випусків ТСН, які дають можливість забезпечити багатомільйонну аудиторію інформацією щодо поширення пандемії в Україні та світі. Журналісти випустили низку спецпроєктів "Карантин", "Карантинний патруль" та "Не один на карантині", у яких розповідають про правила самоізоляції, дають рекомендації як зберегти стосунки з родиною й організувати робочий і шкільний процес у власному домі. Також медіа-холдинг долучився до проєкту "Всеукраїнська школа онлайн".

Неважливо, що ви робите, головне в таких умовах – синергія бізнесу та держави – зазначають у компанії.

В умовах поширення коронавірусу COVID-19 Beetroot Academy адаптує всі наявні курси до онлайну. Крім того, у компанії стартує нова модель – онлайн-курси без обов'язкової попередньої оплати. Студенти, які обирають таку схему навчання, зможуть обрати один із двох напрямів – дизайн або розробка. Сплачувати за курси треба навіть не після завершення навчання, а лише після працевлаштування. Це дасть змогу всім, хто, можливо, втратив роботу, за кілька місяців отримати нову спеціальність у галузі, більш пристосованій до змін.

Під час пандемії коронавірусу компанія розробляє проєкти допомоги лікарям первинної ланки міста Житомир, де розташоване представництво Infopulse Ukraine. Обласні та районні центри, на жаль, у зоні більшого ризику. Компанія здійснює закупівлю засобів індивідуального захисту (ЗІЗ) для лікарів первинної ланки. Цю ініціативу компанія реалізує спільно із благодійною організацією "Діти надії та любові". Крім того, до проєкту долучатимуться волонтери, які допомагатимуть із пошуком постачальників, закупівлею й переданням засобів на баланс лікарень. Із початку пандемії в Україні компанія отримала від них безліч листів з ідеями, як можна допомогти країні у скрутний час.

Ще у 2014 році Astarta-Kyiv розробила КСВ Стратегію з метою узагальнення соціальних та екологічних ініціатив, посилення їх результативності. Під час пандемії коронавірусу COVID-19 компанія мобілізувала всі свої ресурси та протягом першого кварталу виділила 15 млн гривень на підтримку громади. Значну частину допомоги лікарням уже передано – це дезінфектори, антисептики, тест-системи на визначення коронавірусу, захисні костюми, респіратори, одноразові рукавички, окуляри, маски:

• 24 лікарні в Полтавській, Хмельницькій, Вінницькій, Житомирській, Тернопільській, Харківській і Чернігівській областях отримали допомогу;

• 15 апаратів штучної вентиляції легень і 5 кисневих концентраторів для Глобинської, Шишацької, Семенівської, Решетилівської, Новосанжарської, Кобеляцької, Хорольської, Миргородської, Волочиської, Підволочиської, Лановецької, Красилівської, Чуднівської, Хмільницької, Диканської районних лікарень;

• для 36 лікарень передано набори з найнеобхіднішим для захисту лікарів.

Astarta-Kyiv із середини лютого розпочала програму допомоги медичним закладам, аби підготуватися до появи коронавірусу та вживати активних профілактичних заходів для запобігання його розповсюдження.

На боротьбу з коронавірусом COVID-19 фонди Carlsberg уже виділили 95 мільйонів данських крон (близько 13 мільйонів євро) на дослідження. Науковці з різних країн шукають найефективніші методи боротьби з епідемією. Тож цей внесок допоможе у профілактиці, діагностиці й скороченні наслідків епідемій, подібних до COVID-19, у майбутньому. Компанія також вивчає потреби медичних закладів. Найгостріша проблема – нестача захисних матеріалів для лікарів: костюмів, масок, окулярів тощо. Тож компанія закупила партію захисних костюмів для лікарні Києва.

Lifecell запустив низку послуг задля полегшення життя абонентів під час карантину й дотримання соціальної дистанції. Компанія звільнила абонентів від оплати на дзвінки й відвідування веб-ресурсів МОЗ і МЗС. Також почала нараховувати безкоштовно 20 ГБ інтернету та 1500 хвилин для дзвінків на міські й мобільні по Україні медичним працівникам.

Основною діяльністю Прикарпаттяобленерго є передача й постачання електроенергії споживачам Івано-Франківської області. Компанія вважає себе частинкою громади краю та протягом багатьох років здійснює соціальні інвестиції в її розвиток. В умовах пандемії прикарпатські енергетики закупили те, що є першочерговим для роботи лікарів і лікарень у цілому, – індивідуальний захист. Перелік необхідних засобів гострої необхідності надала Івано-Франківська обласна клінічна та інфекційна лікарні.

Компанія вже придбала понад 3000 хірургічних оглядових рукавиць, 700 хірургічних стерильних халатів і 50 комплектів протиепідемічного одягу, які передано двом лікарням. Для Івано-Франківської обласної клінічної інфекційної лікарні закуплено апарат штучної вентиляції легень.

І що найприємніше, це лише кілька прикладів гуртування соціально відповідального бізнесу. Адже щодень приносить все більше таких кейсів, упевнені, що не менше добрих справ лишається за кадром.

Утім, оскільки нам із вами такі кейси все ж таки цікаві ще й своїм відображенням у звітності, наступного разу ми поговоримо саме про це.

Під час підготовки використано матеріали Центру "Розвиток КСВ".

_____________________________________________
© ТОВ "ІАЦ "ЛІГА", ТОВ "ЛІГА ЗАКОН", 2020

У разі цитування або іншого використання матеріалів, розміщених у цьому продукті ЛІГА:ЗАКОН, посилання на ЛІГА:ЗАКОН обов'язкове.
Повне або часткове відтворення чи тиражування будь-яким способом цих матеріалів без письмового дозволу ТОВ "ЛІГА ЗАКОН" заборонено.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання Вісник МСФЗ
Контакти редакції:
ifrs@ligazakon.ua
 
Даний функціонал доступний передплатникам в електронному виданні.
Якщо Ви ще не передплачуєте видання, замовте безкоштовний доступ до демо-номера
або підпишіться на видання Вісник МСФЗ