Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
ООО "ЛИГА ЗАКОН"
Прогнози для бізнесу-2020: новації законодавства і тренди маркетингу

До чого готуватись українським перевізникам, спірний законопроект "Про працю" та тренди маркетингу для бізнесу, які допоможуть у 2020 році

20 лютого в Київській торгово-промисловій палаті відбулося засідання Комітету сприяння малому та середньому бізнесу. Під час засідання експерти розказали про новели законодавства для МСБ та очікувані тренди українського бізнесу в 2020 році.

Темою для обговорення стали тренди для розвитку та реклами бізнесу та плани законодавців щодо впровадження нових порядків перевезення та оформлення товарів, а також законопроект "Про працю" №2708, зареєстрований у Верховній Раді.

До чого готуватись перевізникам товарів в Україні?

Світлана Мороз, адвокат, к.ю.н., керуючий партнер юридичної компанії "Dictum", розказала про зміни, які планується запровадити в регулюванні поставок товару. Це, зокрема:

1) запровадження системи обліку руху товарів: знищення схем заниження вартості товарів, "посилки", контрабанда, "піджаки", перерваний транзит, нелегального виробництва товарів, введення в обіг товару через "скрутки" тощо та реалізації товару за готівку без сплати податків;

2) впровадження електронної видаткової/товарно-транспортної накладної (е-ВТТН) - контроль за фізичним переміщенням товарів (набуває чинності з 2020 року для складних побутових товарів, горіхів, виробів з металу, а потім, за підсумками апробації розширюється рішенням КМУ в межах встановлених законом);

3) інтеграція системи реєстрації е-ВТТН та СЕА ПДВ - реєстрація ПН при постачанні товару відбувається лише за наявності зареєстрованої відповідної е-ВТТН (автоматично заповнюється ПН інформацією, яка міститься в е-ВТТН). Термін впровадження потребує уточнення;

4) запровадження Єдиної системи обліку руху товарів (ЄСОРТ) - системи контролю фізичних об'ємів постачання товарів. Запроваджується в тестовому режимі з 2022 року, та застосовується виключно для товарів найвищої категорії ризику (горіхи), які вимірюються в одиницях маси або об'єму (тони, літри, кубометри, тощо) та однозначно ідентифікуються за повним кодом УКТЗЕД. Після успішної реалізації перелік товарів може бути розширено Кабміном, в межах переліку товарів високої категорії ризику, передбачених законом.

Законопроект "Про працю": колізійні норми та "схема" для звільнення працівника

Вікторія Губарева, експерт-аналітик порталу "ЛІГА:ЗАКОН Бізнес" розповіла про новели законопроекту №2708, який, в разі його прийняття, регулюватиме трудові правовідносини.

Оскільки на зустрічі були присутні представники бізнесу - роботодавці, самозайняті особи та наймані працівники, спілкування зі слухачами перейшло з лекційного формату в дискусійний: колізії запропонованого законопроекту та незрозумілість мотивів запровадження п'яти нових видів трудових договорів розбурхали всіх присутніх.

Найбільш спірними моментами законопроекту стала процедура працевлаштування домашнього працівника, в якому роботодавцем може виступати фізична особа та процедура звільнення працівника через його незгоду на зменшення заробітної плати. Це, зокрема, колізія ч. 7 та 8 ст. 28 законопроекту №2708, яку пояснила спікер.

"Пропозиція, від якої не можна відмовитись"

Відповідно до ч. 7 ст. 28 роботодавець не може змінювати умови оплати праці, натомість, у наступній ч.8 цієї ж статті зазначено, що роботодавець має право письмово запропонувати змінити істотні умови праці для працівника (систему та розмір оплати праці), а в разі, якщо працівник не погодиться - трудовий договір може бути розірвано, тобто працівника звільнять.

Такий "маневр", якщо Рада ухвалить законопроект, можна буде здійснювати щоразу, коли роботодавець з яких-небудь причин захоче звільнити працівника.

Що говорить світова спільнота?

Міжнародна конфедерація профспілок, так само, як і Міжнародна організація з охорони праці заявила (МОП), що документ не просто обмежує працівників в їх правах - його норми прямо суперечать одразу декільком конвенціям, ратифікованим в Україні.

Обнадіює лише те, що цей законопроект ще будуть аналізувати експерти з МОП, вносити до нього свої правки та зауваження, що, на думку спікера, покращить якість документа та усуне колізії та норми, що прямо порушують права працівників.

Як розвивати бізнес у 2020 році?

Третім спікером виступила Ірина Горбунова, спеціаліст з питань стратегічного маркетингу та розвитку бізнесу. Вона розповіла про еволюцію маркетингу та тренди й антитренди 2020 року.

Що потрібно для реклами і чого не варто робити у 2020

Холодні дзвінки, смс та вайбер розсилка стандартних повідомлень, несправжні відгуки на сайті, нав'язлива реклама - все це вже давно приїлось та не дає такої конверсії, яка була ще рік назад. Реклама розвивається, і старі її методи швидко набридають потенційним клієнтам і замість того, щоб звернути увагу, призводить до протилежного результату: дратує та набридає.

2020 рік - це рік інтерактивної реклами. Тобто, тести, опитування - все, що залучає у комунікацію з брендом. Популярною буде простота: мало тексту, зрозумілі сайти, візуалізація контенту. Будь-яку інформацію краще подавати в такому вигляді, щоб весь її зміст можна було передати за 6 секунд - останні дослідження маркетологів демонструють, що саме стільки часу в середньому ми зосереджуємось на чомусь перед тим, як відволіктись.

Джерело: biz.ligazakon.net

_____________________________________________
© ТОВ "ІАЦ "ЛІГА", ТОВ "ЛІГА ЗАКОН", 2020

У разі цитування або іншого використання матеріалів, розміщених у цьому продукті ЛІГА:ЗАКОН, посилання на ЛІГА:ЗАКОН обов'язкове.
Повне або часткове відтворення чи тиражування будь-яким способом цих матеріалів без письмового дозволу ТОВ "ЛІГА ЗАКОН" заборонено.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання Вісник МСФЗ
Контакти редакції:
ifrs@ligazakon.ua
 
Даний функціонал доступний передплатникам в електронному виданні.
Якщо Ви ще не передплачуєте видання, замовте безкоштовний доступ до демо-номера
або підпишіться на видання Вісник МСФЗ