Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
ООО "ЛИГА ЗАКОН"
Юросіб зобов'язали розкрити інформацію про кінцевих бенефіціарів: новації Закону про фінмоніторинг

Закон про фінансовий моніторинг набуває чинності 28 квітня 2020 р.

6 грудня 2019 р. Верховна Рада ухвалила Закон № 361-IX, який зобов'язує юридичних осіб подати державному реєстратору оновлену інформацію про кінцевих бенефіціарних власників і структуру власності компанії. Документ набуває чинності 28 квітня 2020 р.

Ризик-орієнтований підхід

Законом про фінансовий моніторинг передбачено запровадження ризик-орієнтованого підходу. Застосування цього підходу здійснюється в порядку, визначеному внутрішніми документами з питань фінансового моніторингу суб'єкта первинного фінансового моніторингу, з урахуванням рекомендацій відповідних суб'єктів державного фінансового моніторингу, які згідно із цим Законом виконують функції державного регулювання й нагляду за такими суб'єктами.

Суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний здійснювати оцінку/переоцінку ризиків, у тому числі притаманних його діяльності, документувати їх результати, а також підтримувати в актуальному стані інформацію щодо оцінки ризиків, властивих його діяльності (ризик-профіль суб'єкта первинного фінансового моніторингу), і ризику своїх клієнтів так, щоб бути здатним продемонструвати своє розуміння ризиків, що становлять для нього такі клієнти (ризик-профіль клієнтів).

Хто може сприяти виконанню обов'язків суб'єктами первинного фінансового моніторингу

Виконання обов'язків суб'єкта первинного фінансового моніторингу забезпечують:

– адвокатські бюро, адвокатські об'єднання й адвокати, які здійснюють адвокатську діяльність індивідуально, нотаріуси, суб'єкти господарювання, що надають юридичні послуги, якщо вони беруть участь, діючи від імені та/або за дорученням клієнта, у будь-якій фінансовій операції та/або допомагають клієнту планувати чи здійснювати певні операції;

– суб'єкти господарювання, що надають посередницькі послуги під час здійснення операцій із купівлі-продажу нерухомого майна, а також суб'єкти господарювання, що надають за винагороду консультаційні послуги, пов'язані з купівлею-продажем нерухомого майна, у разі надання консультаційних послуг, підготовки та/або здійснення правочинів щодо купівлі-продажу нерухомого майна;

– суб'єкти господарювання, які здійснюють торгівлю за готівку дорогоцінними металами й дорогоцінним камінням та виробами з них, якщо сума фінансової операції дорівнює чи перевищує 40 тис. грн, або суму, еквівалентну зазначеній сумі, зокрема в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, під час проведення фінансових операцій із предметами високої вартості (зокрема, з дорогоцінними металами, дорогоцінним камінням, антикварними речами, предметами мистецтва тощо) або під час організації торгівлі такими предметами, у тому числі аукціонної;

– суб'єкти господарювання, що надають послуги у сфері лотерей і/або азартних ігор під час здійснення фінансових операцій із прийняття або повернення в сукупності чи окремо плати (ставок) безпосередньо у гравців, виплати виграшу (призу).

Процедура розкриття кінцевих бенефіціарних власників

Законом про фінансовий моніторинг передбачено обов'язок розкривати інформацію про кінцевих бенефіціарних власників у разі державної реєстрації юридичної особи та під час проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу шляхом подання державному реєстратору додаткових документів, як-от:

– структури власності за формою і змістом, визначеними відповідно до законодавства;

– витягу, виписки чи іншого документа з торговельного, банківського, судового реєстру, що підтверджує реєстрацію юридичної особи – нерезидента в країні її місцезнаходження;

– нотаріально засвідченої копії документа, що посвідчує особу, яка є кінцевим бенефіціарним власником.

Інші новації

Також Законом, зокрема, визначено:

збільшення суми фінансових операцій, що підлягають обов'язковому фінансовому моніторингу (з 150 тис. грн до 400 тис. грн), з одночасним зменшенням кількості ознак таких фінансових операцій (з 17 до 4);

– можливість використання результатів належної перевірки, здійсненої іншим суб'єктом первинного фінмоніторингу;

припинення будь-якої операції, яка викликала підозру у фінустанови.

Джерело: biz.ligazakon.net

_____________________________________________
© ТОВ "ІАЦ "ЛІГА", ТОВ "ЛІГА ЗАКОН", 2020

У разі цитування або іншого використання матеріалів, розміщених у цьому продукті ЛІГА:ЗАКОН, посилання на ЛІГА:ЗАКОН обов'язкове.
Повне або часткове відтворення чи тиражування будь-яким способом цих матеріалів без письмового дозволу ТОВ "ЛІГА ЗАКОН" заборонено.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання Вісник МСФЗ
Контакти редакції:
ifrs@ligazakon.ua
 
Даний функціонал доступний передплатникам в електронному виданні.
Якщо Ви ще не передплачуєте видання, замовте безкоштовний доступ до демо-номера
або підпишіться на видання Вісник МСФЗ