Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
ООО "ЛИГА ЗАКОН"
7 ключових питань, які повинен брати до уваги фінансовий директор

Фінансовому директору в нинішньому квапливому й непередбачуваному бізнес-кліматі слід виходити за межі своїх класичних обов'язків. Сьогодні для будь-якої компанії, яка прагне успіху на ринку, важливим є стратегічне планування – завдання не з легких, але саме воно якнайкраще допоможе фінансовому директору впоратися з фінансовими звітами, розширивши коло своїх можливостей, а компанії подарує можливість подолати обмеження, що стримують зростання й прибуток.

Фінансова експертиза – це сила фінансового директора, за допомогою якої можна визначити основні обмеження для компанії. Пропонуємо 7 надважливих питань за версією Concanoon Miller, які допоможуть визначити ці обмеження й наштовхнути на думки про те, як фінансовий директор може допомогти їх подолати.

1. Чи є план зростання компанії та який він?

Новий продукт, розширення ринків чи зважування плюсів і мінусів від злиття та поглинання? Усе це – органічне планування зростання, проте навряд чи подібний підхід буде ефективним без більш стратегічного планування. Місія фінансового директора полягає в тому, щоб допомогти компанії зрозуміти вартість і потенційну рентабельність стратегій зростання. Що краще: розширення ринків збуту чи лінійки продукції? Чи обидва рішення одночасно? Наскільки це реалістично й вигідно? Слід концентрувати увагу на нових ідеях чи більш вигідно довести до ладу старі? Без урахування структурних деталей весь задум, яким би креативним і багатонадійним він не був, може бути приреченим на невдачу.

2. Які виклики є на цьому шляху та як їх подолати?

Створення нової послуги чи продукту – це чудово доти, доки ви не впевнитесь, що це вигідна стратегія. Слід прорахувати всі ризики, пов'язані з раптовими серйозними викликами. Наскільки значним буде попит на новий продукт? Чи достатньо добре надано оцінку новому ринку? Чи достатньо в компанії капіталу для того, щоб стратегії зростання були вигідними і не завдали збитків?

Розширення ринків може бути одночасно як можливістю, так і загрозою. Відштовхуйтесь від ваших можливостей і цілей: на що спрямована ваша компанія? Якщо вона орієнтована на продаж – це можливість, використовувати яку потрібно обов'язково, але, знову ж таки, прораховуючи деталі. Наскільки зростуть ваші витрати з розширенням ринків? Чи здатна компанія справлятися з таким навантаженням на перших порах?

Якщо ваша компанія стикається зі значним борговим навантаженням вже зараз, слід враховувати цей фактор не в останню чергу. Сплата великої суми відсотків може збільшити вартість вашого товару, через що споживачі надаватимуть перевагу вашим конкурентам. Якщо конкуренти більш вдало, ніж ви, користуються стратегіями фінансування зростання, боргове навантаження буде для вас значною перешкодою у битві за клієнтів і споживачів.

Безліч проблем можуть виходити за межі нашого контролю, проте їх локалізація й урахування – перший крок у боротьбі з ними.

3. З якими невизначеностями стикається ваша компанія та як їх усунути?

Невизначеності відтягують час прийняття рішень і позбавляють вас прибутку. Фінансовий директор має наполягати на тому, щоб його підлеглі робили повторний аналіз, оцінку й моделювання можливих результатів, якщо минулі спроби закінчились нічим. Чітка й багаторазова перевірка позбавить вас неочікуваних сюрпризів у майбутньому, дасть можливість зрозуміти повну картину ситуації та подальші кроки щодо управління ризиками й викликами.

4. На що витрачає гроші ваша компанія?

Чи добре перевірено рентабельність інвестицій за всіма пунктами витрат компанії? Якщо ваша компанія багато витрачає на рекламу, проте наразі це один із найбільших і найважчих каменів, що тягне ваш бюджет додолу без відповідного очікуваного бенефіту, слід переглянути цей пункт витрат і створити більш об'єктивний план дій. Важливо враховувати, чи надали ви певному пункту витрат достатньо часу для визрівання й отримання фінансових вигод, чи не зарано компанія бере на себе витрати на програми, які можна налаштувати і пізніше? На яких витратах слід сконцентруватися прямо зараз? Джерело швидких стратегічних виграшів – це насамперед реалістичність, виваженість і пошук (що зазвичай потребує немало часу) оптимальних рішень, відштовхуючись від ситуації.

5. Чи достатньо великі цілі для бізнесу ви обираєте?

Подвоєння доходів – стандартна мета будь-якої компанії. Ви, напевно, зважуєте всі можливі ризики і сценарії, пов'язані з проєктами розширення вашої компанії. Проаналізуйте ринок і запропонуйте керівництву низку, на ваш погляд, ефективних зливань із цікавими проєктами чи компаніями. Це допоможе збільшити масштаб прибутків удесятеро, а не вдвічі. Можливо, саме така ідея буде справді поворотним моментом в історії вашої компанії. Не зволікайте і розглядайте нестандартні методи збільшення прибутку, пропонуйте їх власникам і починайте працювати.

6. Чи знаєте ви найбільші загрози для цілей вашої компанії "в обличчя"?

Аналізуйте й досліджуйте ринок щодня. Що пропонують ваші конкуренти? Можливо, у них вже напоготові підривний продукт, що може змінити правила гри на ринку? У такому разі не слід боятись конкуренції, краще готуйте свою відповідь. Вивчіть продукцію та пропозиції конкурентів і зрозумійте, що саме вони роблять краще за вас. Зрозумійте, що саме може виштовхнути вас із поля пропозиції. Працюйте над своїми недоліками, не відкладайте їх до гірших часів, коли діяти вже буде запізно.

7. Що ваша компанія повинна припинити робити?

Можливо, ваша компанія має клієнтів чи певні напрями роботи, котрі давно вже не приносять прибутків, проте тиснуть на бюджет? Поміркуйте над тим, як краще розпоряджатися подібними витратами. Чітко проаналізуйте ці моменти й визначте, куди було б значно вигідніше вкладати ресурс. Якщо позбутись збиткових клієнтів наразі неможливо, збільшіть для них оплату пропонованої продукції з метою покриття ваших витрат, що допоможе примножити довгострокову віддачу. Міркуйте над тим, як нарощувати можливості вашої компанії, не залишайтесь на рівні посередності, тягнучи непотрібно важкий багаж із клієнтів і напрямів діяльності, що давно вже не приносить жодної користі.

Проаналізувавши ці питання, ви зможете задати правильний робочий і стратегічний настрій вашій команді. Не намагайтеся розібратись із ними наодинці, підключайте експертів і членів команди – широта думок надзвичайно важлива під час прийняття рішень, що стосуються майбутнього вашої компанії. Від відповідей на ці й подібні запитання залежить довгостроковий успіх вашої компанії, тож не забувайте ставити їх собі частіше.

_____________________________________________
© ТОВ "ІАЦ "ЛІГА", ТОВ "ЛІГА ЗАКОН", 2019

У разі цитування або іншого використання матеріалів, розміщених у цьому продукті ЛІГА:ЗАКОН, посилання на ЛІГА:ЗАКОН обов'язкове.
Повне або часткове відтворення чи тиражування будь-яким способом цих матеріалів без письмового дозволу ТОВ "ЛІГА ЗАКОН" заборонено.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання Вісник МСФЗ
Контакти редакції:
ifrs@ligazakon.ua
 
Даний функціонал доступний передплатникам в електронному виданні.
Якщо Ви ще не передплачуєте видання, замовте безкоштовний доступ до демо-номера
або підпишіться на видання Вісник МСФЗ