Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
ООО "ЛИГА ЗАКОН"
ТЦУ та постійні представництва: огляд роз'яснень ДФС

До 01.10.2019 постійні представництва (далі – ПП) уперше повинні подати Звіт про контрольовані операції відповідно до пп. "ґ" пп. 39.2.1.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). У зв'язку із цим у ПП виникає низка питань щодо зарахування окремих операцій до контрольованих, порядку відображення контрольованих операцій у Звіті та особливостей застосування положень ст. 39 ПКУ під час підготовки документації з ТЦУ.

В індивідуальних податкових консультаціях* контролюючі органи виклали загальні роз'яснення для ПП щодо підготовки до звітної кампанії з ТЦУ:

• для ідентифікації господарських операцій, здійснених між нерезидентом і його ПП, як контрольованих застосовують єдиний вартісний критерій: обсяг таких господарських операцій, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 млн грн (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий звітний рік;

• доходи (суми коштів) ПП, отримані від головного підприємства – нерезидента та від резидентів, відповідно до господарських договорів відображають згідно з правилами бухгалтерського обліку під час формування фінансового результату до оподаткування з подальшим його коригуванням;

• якщо неможливо шляхом прямого підрахування визначити прибуток, отриманий нерезидентами з джерелом його походження з України, оподатковуваний прибуток визначає контролюючий орган як різницю між доходом і витратами, із застосуванням до суми отриманого доходу коефіцієнта 0,7 з урахуванням вимог, визначених ст. 39 ПКУ;

• з огляду на принцип окремої податкової правосуб'єктності ПП, відповідно до коментарів і рекомендацій ООН та ОЕСР, для цілей оподаткування остаточне значення має не стільки юридичний характер відносин нерезидента й представництва, скільки характер відносин, який мав би місце, якби представництво було відокремленою юридичною особою;

• під час визначення сум оподатковуваного прибутку необхідно брати до уваги положення Конвенції про уникнення подвійного оподаткування між Україною та відповідною державою нерезидента.

При цьому прямих указівок щодо зарахування окремих операцій до контрольованих ДФС не надає, спираючись на те, що кожен конкретний випадок потрібно розглядати з урахуванням договірних умов, обставин здійснення відповідних господарських операцій і всіх первинних документів, оформленням яких вони супроводжувалися.

_____________________________________________
© ТОВ "ІАЦ "ЛІГА", ТОВ "ЛІГА ЗАКОН", 2019

У разі цитування або іншого використання матеріалів, розміщених у цьому продукті ЛІГА:ЗАКОН, посилання на ЛІГА:ЗАКОН обов'язкове.
Повне або часткове відтворення чи тиражування будь-яким способом цих матеріалів без письмового дозволу ТОВ "ЛІГА ЗАКОН" заборонено.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання Вісник МСФЗ
Контакти редакції:
ifrs@ligazakon.ua
 
Даний функціонал доступний передплатникам в електронному виданні.
Якщо Ви ще не передплачуєте видання, замовте безкоштовний доступ до демо-номера
або підпишіться на видання Вісник МСФЗ