Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
ООО "ЛИГА ЗАКОН"
Рада з МСФЗ підводить підсумки травня

У черговому відеозвіті голова IASB Ханс Хугерворст (Hans Hoogervorst – H. H.) і віце-голова Сью Ллойд (Sue Lloyd – S. L.) розповідають коротко про основні теми, порушені на травневому засіданні.

Серед цих тем можна виділити такі:

Основні форми звітності;

"Ініціатива з розкриттів";

Об'єднання бізнесу під загальним контролем;

Тарифне регулювання;

Гудвіл і знецінення.

Незмінний ведучий таких презентацій – керівник освітнього напряму Метт Тіллінг (Matt Tilling – M. T.).

М. Т.: Ласкаво просимо на вебкаст Фонду МСФЗ, присвячений травневому засіданню Ради з міжнародних стандартів фінансової звітності. Зустріч відбулася в Лондоні 22 – 23 травня. Мене звуть Метт Тіллінг, я директор освітнього напряму у Фонді МСФЗ. До мене сьогодні долучилися голова IASB Ханс Хугерворст і віце-голова Сью Ллойд, щоб обговорити останню зустріч та інші події… Хансе, основним фокусом обговорень Ради в цьому місяці стали окремі аспекти поліпшення комунікацій у фінансовій звітності. На засіданні минулого місяця, у квітні, Рада вирішила, що компаніям необхідно визначати показник чи показники прибутку або сукупного доходу, які, на думку менеджменту компанії, показують інвесторам та іншим користувачам звітності фінансові результати компанії. Також було вирішено, що якщо цей показник уже не належить до підсумкових або проміжних показників, які вимагає МСФЗ, він має класифікуватися як показник якості управління, і стосовно нього мають діяти особливі вимоги щодо розкриття інформації. Від того квітневого засідання було пророблено додаткову роботу…

Н. Н.: Так, це важлива робота, частина того, що ми називаємо проектом "Основні форми звітності". Як частина цього проекту, вважаємо, нам потрібні будуть додаткові проміжні статті й результати, щоб забезпечити кращу й більш порівнянну структуру звіту про доходи – те, про що просила більшість компаній, і особливо інвестори.

Стосовно цих показників якості управління є вимога проводити щодо них реконсиляцію з найближчим показником за МСФЗ, за винятком випадків, коли показник уже є діючим проміжним підсумком за МСФЗ. На минулому засіданні ми вирішили додати до вимог за МСФЗ додаткові проміжні підсумки, і якщо так, у цьому разі не доведеться проводити реконсиляцію в примітках, якщо вони раптом виявляться показниками якості управління. Проміжні показники, які ми вже вирішили додати, – це прибуток до податків, прибуток від діяльності, що триває, та валовий прибуток (котрий ми визначили як виручку мінус витрати на продаж). На сьогодні це проміжні підсумки, що досить часто зустрічаються на практиці.

Важливо зазначити, що компанії не зобов'язані показувати ці проміжні підсумки, але якщо вони все-таки вирішують так робити, це не означає, що вони автоматом стають показниками якості управління і що стосовно них потрібно проводити реконсиляцію.

Ми також розглянули питання, чи не потрібно компаніям, які визначили в себе більше одного показника якості управління, проводити множинні коригування показника прибутку на акцію (EPS). Зрештою, ми вирішили не вимагати відображати множинні скориговані показники EPS нарівні з показниками якості управління, оскільки дійшли висновку, що це буде дуже витратним процесом.

Тому сухим підсумком порівняно з підсумками квітня Рада постановила, що більш корисним буде вимагати розкриттів щодо впливу на податки й неконтрольований інтерес для кожної реконсиляції проміжного підсумку та найближчого показника МСФЗ, оскільки таким чином інвестори зможуть проводити коригування з EPS, у яких вони зацікавлені, самостійно, і нам не потрібно буде вимагати від компаній безліч метрик EPS.

М. Т.: Також тривало обговорення теми агрегування та дезагрегування у фінансовій звітності, однак я припускаю, що про неї ми ще почуємо від членів робочої групи, тож обговоримо це під час одного з майбутніх підкастів… Хансе, ще одна складова проекту, котру розглянула Рада, – це класифікація доходів відповідно до їх природи чи функції і як це поліпшує фінансову звітність для користувачів.

H. H.: Ми розмірковуємо про керівництво для компаній стосовно того, коли використовувати класифікацію відповідно до природи, а коли – відповідно до функції. Сьогодні це більш-менш вільний вибір. Рада вирішила додати до IFRS 1 такі фактори, на підставі яких прийматиметься це рішення. По-перше, який метод дає більше інформації про ключові компоненти джерел прибутковості, по-друге (що навіть ще важливіше), який метод більш відповідає менеджерській звітності в компанії, і по-третє, ми запропонуємо компанії звертати увагу, який метод найчастіше використовується в їхньому секторі економіки, яка поширена практика в індустрії, і це також стане визначником того, який підхід у звітності більш переважний.

Також вирішено, що якщо компанії відображають витрати на підставі функціональної методології, від них також вимагатимуть подання інформації відповідно до природи, але цю інформацію має бути показано на рівні всієї організації, а не за кожною статтею функціональності. Тож ми намагаємося збалансувати те, що прийнятно для компаній (що ефективно з позиції витрат), та інформаційні потреби користувачів.

M. T.: Сью, також тривали обговорення того, що збирається робити Рада в майбутньому в плані розроблення вимог до розкриттів у різних стандартах.

S. L.: Так, це було продовженням обговорень "Ініціативи з розкриттів", що також є складовою частиною проекту з поліпшення комунікацій. Якщо узагальнити, тут ми обговорюємо нове керівництво й нові підходи до розроблення вимог до розкриттів самою Радою. Тим самим ми відповідаємо на відгук, отриманий на дискусійний документ, у якому люди зазначали, що розроблення вимог до розкриттів з більшим урахуванням ключових цілей сприятиме поліпшенню розкриттів, а значить поліпшенню комунікацій.

Тому на засіданні Рада вирішила, що в майбутньому ми повинні намагатися розробляти вимоги до розкриттів, беручи до уваги одну або кілька ключових цілей розкриттів, і ці цілі мають пояснювати, чому цю інформацію Рада вважає корисною для користувачів фінансової звітності, і що, на нашу думку, основні користувачі звітності повинні робити з цією інформацією.

Тож основне завдання – зробити цілі більш специфічними порівняно з тими, які ми зустрічаємо сьогодні. Коли ми говоримо про сьогоднішні вимоги, ми, якщо казати узагальнено, маємо на увазі розуміння майбутніх грошових потоків, моментів їх надходження, величини й невизначеності, однак потрібно зробити цілі такими, що більше відповідають контексту укладачів звітності, розробляти з погляду істотності того, яку інформацію необхідно розкрити, а також закласти кращі основи для аудиту й нагляду.

Крім того, Рада вирішила, що керівництво щодо цілей розкриття має безпосередньо пов'язати всі вимоги до розкриттів із цими цілями та забезпечити чіткий зв'язок між усіма складовими цих цілей розкриття у спробі поліпшити розроблення стандартів і, хочеться сподіватися, способи застосування вимог на практиці.

M. T.: Сью, Рада також продовжила обговорення об'єднань бізнесу під загальним контролем?

S. L.: Правильно, ми продовжили обговорення підходів, що використовуються сьогодні в розробленні вимог до певних транзакцій, які ми обговорювали під час квітневого підкасту. Щоб нагадати коротко, це транзакції між організаціями під загальним контролем, у межах яких одна з компаній придбаває бізнес у своєї "сестринської" компанії й отримує при цьому неконтрольовану частку. На минулому засіданні розробники провели для нас презентацію, основною метою якої було отримання відгуку від Ради, щоб та допомогла з розробленням більш конкретних пропозицій. П'ятеро з нас дотримуються ідеї, що, якщо ми використовуватимемо IFRS 3 як відправну точку, знадобляться певні параметри або обмеження під час визначення гудвілу через умову загального контролю. Дуже специфічна рекомендація, для якої людям потрібно було зосередитися на слайдах і розповісти Раді про свої ідеї.

M. T.: Хансе, переходячи до проекту на тему гудвілу й знецінення. Минулого місяця ми домовилися, що розробники повернуться з пропозиціями щодо майбутніх кроків.

H. H.: Так, і я боюся, що розробникам ще неодноразово доведеться повернутися з пропозиціями, оскільки на цьому засіданні ми в цілому дійшли висновку, що, з одного боку, ми дійсно не добилися успіхів з підсумками PIR (аналізу практики застосування стандарту – GAAP.RU), а саме, що люди вирішили, що знецінення надто пов'язане з витратами, і його потрібно зробити менш витратним, а з іншого – що знецінення не завжди ефективне стосовно гудвілу і що потрібно підвищити його ефективність. Поки що ми не можемо зробити одночасно ці дві речі, а крім того, багато в чому вони є суперечливими, адже роблячи знецінення більш ефективним, ми автоматично робимо його більш витратною процедурою. Однак ми також у межах нашої роботи (особливо роботи у напрямі оновленого "підходу з надлишком") дійшли висновку, що сьогодні знецінення, мабуть, проводиться занадто пізно й неефективно.

Тому нам, напевно, знадобиться свіжий погляд, аби проаналізувати різні варіанти – не лише оновлений "підхід з надлишком", який став нашою першою ідеєю, а, можливо, й інші можливості. Проте ми, як і раніше, не знаємо, у якій формі це буде – дискусійний документ чи просто запрошення пропонувати ідеї. Розробникам ми запропонували ще раз подумати з приводу цих фундаментальних речей. Імовірно, ми продовжимо обговорення через деякий час.

M. T.: Сью, ми також розглядали діяльність на тарифному регулюванні, і Рада обговорювала різні моделі обліку цього виду діяльності?

S. L.: Так, це так, і це облік у компаніях, що підпадають під такий вид регулювання, наприклад, комунальні організації. Кажучи про конкретику, ми розглядали випадки, коли на компанії поширюються регулювальні коригування стосовно тарифів, які вони зможуть виставляти своїм споживачам у майбутньому, і йдеться в них в основному про тимчасові різниці, наприклад, коли витрати в майбутньому виявилися не такими, як очікувалося. Тож такий підхід в обліку поширюється на досить специфічну категорію компаній, але при цьому має для них велике значення.

На минулому засіданні ми обговорювали виміри. Якщо в компанії є можливість відшкодувати певну величину, їй доведеться знизити тарифи, які вона виставляє в майбутньому. Як вона повинна це врахувати? Розробники подали нам звіт, з яким Рада в цілому погодилася, що підтверджує рішення про вибір методу обліку за собівартістю, тож майбутні величини коригувань у тарифах дисконтуватимуться, якщо це істотне джерело фінансування, але не переоцінюватимуться. Багато в чому це схоже з обліком за собівартістю позичок, який можна побачити в IFRS 9.

M. T.: Хансе, засідання наступного місяця обіцяє бути незвичайним, оскільки це буде спільне засідання з FASB?

H. H.: Так, в один із днів нашого червневого засідання проводитиметься спільна зустріч із FASB. Давно ми так не робили, мабуть, востаннє двостороння зустріч проводилася роки два тому. На цій зустрічі рішення не прийматимуться; здебільшого вона буде освітньою, і основна її мета – обмінятися інформацією щодо проектів, у яких ми обидва зацікавлені, а також подивитися, чи не досягли ми де конвергенції. Звичайно, ми, як і раніше, зацікавлені в максимальній конвергенції, оскільки це в інтересах інвесторів в усьому світі. Однією з тем, які ми обговоримо, стане саме гудвіл і знецінення, над якою FASB також працює. Гадаю, дуже важливо, щоб ми хоча б знали один про одного, що ми робимо, і робити все можливе для максимальної конвергенції.

M. T.: Перш ніж ми завершимо, я подумав, що варто наголосити на декількох інших досягненнях із того, що вже зроблено, і що буде зроблено.

H. H.: У травні ми подали свій щорічний звіт – дуже чіткий і стислий документ, на підставі якого люди можуть скласти швидке уявлення про те, що зроблено у 2017 році і що ми плануємо зробити у 2018. Варто хоча б нашвидку з ним ознайомитися.

Червень загалом обіцяє бути дуже зайнятим місяцем. Ми проводимо зустріч із піклувальниками Фонду МСФЗ у Лондоні на наступному тижні, а також з постійними консультативними форумами укладачів і користувачів звітності. А також наприкінці місяця (28 числа) ми проведемо щорічну конференцію, цього року у Франкфурті. Вважаю, ще є можливість долучитися.

За матеріалами: IFRS

Джерело: GAAP.RU

_____________________________________________
© ТОВ "ІАЦ "ЛІГА", ТОВ "ЛІГА ЗАКОН", 2018

У разі цитування або іншого використання матеріалів, розміщених у цьому продукті ЛІГА:ЗАКОН, посилання на ЛІГА:ЗАКОН обов'язкове.
Повне або часткове відтворення чи тиражування будь-яким способом цих матеріалів без письмового дозволу ТОВ "ЛІГА ЗАКОН" заборонено.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання Вісник МСФЗ
Контакти редакції:
ifrs@ligazakon.ua
 
Даний функціонал доступний передплатникам в електронному виданні.
Якщо Ви ще не передплачуєте видання, замовте безкоштовний доступ до демо-номера
або підпишіться на видання Вісник МСФЗ