Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
ООО "ЛИГА ЗАКОН"
Обіцяні зміни в системі бухобліку вже на підході: Парламент – "за", слово за Президентом

Документ:

Кому читати:

юридичним особам незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності

Що сталося:

Верховна Рада схвалила законопроект, що покликаний вдосконалити систему бухобліку в Україні

Набирає чинності:

у разі набрання чинності – з 01 січня 2018 року

Початок жовтня став переломним моментом у житті бухгалтерів – Верховна Рада таки прийняла зміни до Закону про бухоблік, які, як очікується, упритул наблизять нинішні облікові механізми до європейських стандартів.*

* На момент виходу цієї публікації не було інформації про те, що Президент України підписав прийняті зміни.

І попри те, що остаточного тексту ще не оприлюднено, щось підказує, що майбутній документ більшою мірою нагадуватиме базовий проект № 4646-д.

Це означає, що з певними орієнтирами коментованих змін можна ознайомитися вже сьогодні. Якщо вірити законопроекту, готуватись доведеться, зокрема, до таких новацій.

По-перше, для цілей бухобліку та фінзвітності у законі з'явиться своя класифікація розміру підприємств (мікро-, малі, середні та великі). Тут варто зауважити, що від існуючої градації підприємств, яку наведено у ст. 55 ГКУ, ця класифікація значно відрізняється, схожість є хіба що в критерії кількості працівників.

По-друге, встановлено перелік підприємств, які зобов'язані застосовувати МСФЗ. До них належатимуть підприємства, які:

• становлять суспільний інтерес;

• здійснюють видобування корисних копалин загальнодержавного значення;

• провадять господарську діяльність за видами, визначеними Урядом.

По-третє, у майбутньому законі може з'явитися норма про те, що неістотні недоліки у первинних документах не будуть підставою для невизнання господарської операції. Щоправда, тут не уточнено, які з недоліків вважати неістотними. Хіба що завбачливо доведеться такий критерій розшифровувати в обліковій політиці.

По-четверте, серед стандартного переліку фінансової звітності очікується поява звіту про управління – документа, що містить фінансову та нефінансову інформацію, яка характеризує стан і перспективи розвитку підприємства та розкриває основні ризики і невизначеності його діяльності. При цьому від подання вказаного звіту звільняються мікро- та малі підприємства. Середні ж мають право не відображати в ньому нефінансову інформацію.

По-п'яте, у підприємств, які становлять суспільний інтерес, суб'єктів природних монополій на загальнодержавному ринку, а також підприємств, які здійснюють видобування корисних копалин загальнодержавного значення, з'явиться обов'язок оприлюднювати перевірену аудитором фінансову звітність.

Про інші важливі новації, а також про те, що саме обіцяють такі зміни для бухгалтерської спільноти, ми розповімо у наступних випусках після офіційного оприлюднення тексту закону.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання Вісник МСФЗ
Контакти редакції:
ifrs@ligazakon.ua
 
Даний функціонал доступний передплатникам в електронному виданні.
Якщо Ви ще не передплачуєте видання, замовте безкоштовний доступ до демо-номера
або підпишіться на видання Вісник МСФЗ