Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
ООО "ЛИГА ЗАКОН"
Грошові перекази: за крок до змін

Нещодавно у Верховній Раді зареєстровано законопроект № 5361, який має надати право небанківським фінустановам здійснювати випуск електронних грошей, удосконалити порядок здійснення оверсайту платіжних систем, привести національне кримінальне законодавство до вимог європейського.

Цей законопроект також підтримали і в НБУ. Так, директор Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку Національного банку України Сергій Шацький зазначив, що необхідність законодавчих змін у сфері платіжних систем зумовлена потребою в імплементації норм європейського права та стрімким розвитком платіжного ринку як в Україні, так і у світі.

За його словами, прийняття законопроекту дасть змогу:

– встановити однакові підходи для започаткування діяльності в Україні учасників платіжних систем (як резидентів, так і нерезидентів) і створити умови для виходу міжнародних провайдерів інтернет-розрахунків на платіжний ринок України;

– упорядкувати діяльність небанківських фінансових установ на ринку платіжних послуг, зокрема, надати їм право здійснювати випуск електронних грошей та мати комерційних агентів;

– удосконалити регулювання платіжних систем та порядок здійснення оверсайту платіжної інфраструктури;

– банкам України – відкривати рахунки юридичним особам – нерезидентам;

– резидентам України використовувати електронні гроші, випущені нерезидентами, для здійснення переказів та розрахунків за товари (роботи, послуги) в мережі Інтернет.

Ми сподіваємося, що такі кроки сприятимуть задоволенню вимог учасників ринку платіжних послуг, а також потреб фізичних осіб щодо отримання ними переказів.

Сергій Шацький

Законопроектом пропонується врегулювати, зокрема, такі питання:

– стосовно термінологічного апарату:

• надати нове визначення терміна "платіжна система", наближене до визначення, викладеного в Директиві 2007/64/ЄС;

Платіжна система – сукупність відносин, які виникають з приводу переказу та регулюються договорами та загальними правилами платіжної системи щодо процесингу, клірингу та/або розрахунків.

• запровадити в законодавстві поняття "провайдер інтернет-розрахунків" і надати йому визначення;

Провайдер інтернет-розрахунків – юридична особа, що забезпечує проведення платежів та розрахунків у мережі Інтернет з використанням електронних платіжних засобів платіжних систем, відомості щодо якої внесені до Реєстру платіжної інфраструктури, та електронних грошей.

• запровадити термін "платіжна інфраструктура" та замінити термін "нагляд (оверсайт) платіжних систем" новим терміном "оверсайт платіжної інфраструктури";

Оверсайт платіжної інфраструктури – діяльність Національного банку України з метою забезпечення безперервного, надійного та ефективного функціонування платіжної інфраструктури, яка включає:

моніторинг платіжної інфраструктури;

оцінювання її на відповідність вимогам законодавства України та міжнародним стандартам оверсайту платіжної інфраструктури;

встановлення вимог та обмежень щодо діяльності платіжної інфраструктури;

у разі необхідності надання рекомендацій щодо удосконалення діяльності платіжної інфраструктури та застосування заходів впливу.

– надати право небанківським фінансовим установам, які мають ліцензію на переказ коштів без відкриття рахунків, здійснювати випуск електронних грошей та мати агентів, а Національному банку України – визначати вимоги до небанківських фінансових установ для отримання такої ліцензії, у тому числі до мінімального розміру власного капіталу та розкриття інформації про структуру власності;

упорядкувати діяльність небанківських фінансових установ на ринку платіжних послуг, зокрема скасувати вимогу щодо необхідності їх участі в платіжній системі для надання послуг з переказу коштів та натомість запровадити альтернативний механізм контролю за прозорістю їх розрахунків;

– надати право резидентам України за допомогою електронних грошей сплачувати податки, збори, інші обов'язкові платежі, а також здійснювати благодійні (добровільні) внески і пожертвування;

– надати право резидентам України здійснювати/отримувати плату за товари, роботи, послуги електронними грошима, випущеними нерезидентами;

– надати право банкам України відкривати рахунки юридичним особам – нерезидентам.

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання Вісник МСФЗ
Контакти редакції:
ifrs@ligazakon.ua
 
Даний функціонал доступний передплатникам в електронному виданні.
Якщо Ви ще не передплачуєте видання, замовте безкоштовний доступ до демо-номера
або підпишіться на видання Вісник МСФЗ