З моменту витоку Панамських документів у квітні 2016 року регулятори різних країн розгорнули активну діяльність із перевірки зв'язків різних компаній і фінансових організацій з Mossack Fonseca, панамською юридичною фірмою, що опинилася в центрі скандалу. Група внутрішніх контролерів фінансових центрів (Group of Internal Financial Centre Supervisors – GIFCS), чия діяльність не одержала настільки широкого розголосу, теж не залишилася осторонь.
До GIFCS, яка раніше мала назву "Офшорна група банківських контролерів" (Offshore Group of Banking Supervisors), входить 20 територій, відомих як офшорні фінансові центри: Антигуа й Барбуда, Аруба, Багами, Барбадос, Бермуди, Британські Віргінські Острови, Вануату, Гібралтар, Гернсі, Джерсі, Кайманові Острови, острови Кука, Кюрасао та Сен-Матрен, Лабуан (Малайзія), САР Макао, острів Мен, Панама, Самоа, Теркс і Кайкос. Групу сформовано в 1980 році, на цей час її членам належить майже 10 % світового банківського ринку.
Група проводить збори двічі на рік. Одне з її основних завдань – сприяння територіям-членам в імплементації міжнародних стандартів, таких як Рекомендації ФАТФ, особливо в частині банківського й фідуціарного секторів (трастових управляючих і провайдерів корпоративних послуг). Ще в жовтні 2014 року GIFCS опублікувала Стандарт регулювання провайдерів трастових і корпоративних послуг (Standard on the Regulation of Trust and Company Service Providers – TCSP Standard), що встановлює правила регулювання й нагляду для зазначеної сфери учасників Групи (включаючи вимоги щодо протидії легалізації незаконних коштів, корупції та міжнародних санкцій).
Практично відразу після Панамського витоку Група організувала зустріч у Лондоні, щоб обговорити стратегію боротьби з відмиванням грошей і фінансуванням тероризму, а також панамський інцидент, який торкнувся членів Групи. За підсумками зустрічі Група погодила низку заходів, покликаних забезпечити дотримання Стандарту TCSP:
– усі члени Групи забезпечать дотримання Стандарту TCSP протягом трьох років (до квітня 2019 року);
– усі члени Групи повинні надати плани дій щодо імплементації Стандарту TCSP до наступних зборів (тобто до листопада 2016 року);
– процес оцінки дотримання Стандарту TCSP почнеться найближчим часом; члени Групи оцінюватимуть один одного в частині дотримання його вимог; передбачено також опублікування звітів про оцінку.
Заходи, які провайдери трастових і корпоративних послуг вживають у частині протидії відмиванню грошей і прояву належної обачності під час перевірки клієнтів, можуть бути не завжди зрозумілі, особливо там, де немає трастового регулювання й визнання трастів. Цілком можливо, що моніторинг імплементації офшорного стандарту й опублікування результатів допоможе краще зрозуміти й удосконалити такі заходи.
За матеріалами tax-today.com