Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
ООО "ЛИГА ЗАКОН"
Законопроект № 3498: руйнація міфів

Міф № 1. Закон призведе до закриття фондових бірж

Закон вводить термін "оператор ринку капіталу" на заміну терміна "фондова біржа", але суть біржової діяльності не змінюється. Вид професійної діяльності "організація торгівлі на фондовому ринку" розширюється на 4 нові підвиди залежно від фінансового інструменту. Перехід до термінології директив ЄС не потребуватиме переліцензування. Фондові біржі продовжать торгувати тими ж інструментами, якими вони торгували до прийняття Закону.

Міф № 2. Закон закладає принципи, які не використовуються в цивілізованих країнах

Норми Закону розроблені на підставі останніх законодавчих змін в Європі, євродирективи MiFID II, регламентів MiFIR та EMIR, принципів IOSCO, в частині регулювання та нагляду за ринками товарних деривативів, а також рекомендацій ISDA.

Міф № 3. Директиви для імплементації обираються не системно, а вибірково

У рамках підписаної Україною Угоди про асоціацію з ЄС та Угоди про вільну торгівлю потрібно імплементувати близько 50 євродиректив у сфері регульованих ринків. Спочатку до законодавства мають бути закладені базові терміни та визначення, а потім описані деталі окремих процесів. В Україні навіть базові визначення відрізняються від європейських, оскільки ринок розвивався ізольовано протягом 20 років.

Міф № 4. Закон створює можливості для корупції, відсутня відповідальність Комісії

Законом прямо передбачена відповідальність Комісії та її фахівців за шкоду, яка може буде заподіяна рішеннями, діями або бездіяльністю регулятора. Крім того, Закон встановлює відповідальність за неправомірне розкриття інформації. Законом вводиться Кодекс етики НКЦПФР.

Міф № 5. Передача функції Мін'юсту щодо реєстрації актів зробить Комісію неконтрольованою

Відмова від реєстрації регуляторних актів загальної дії не зробить Комісію неконтрольованою. За Законом Комісія нестиме повну відповідальність за наслідки своїх рішень.

Міф № 6. Достатньо було врегулювати Законом лише сферу деривативів

Запровадити новий фінансовий інструмент без встановлення чітких правил торгівлі цим інструментом, правил роботи з ним торгових майданчиків, вимог до торгових майданчиків, вимог до посередників, повноважень регулятора з регулювання та нагляду за використанням цього інструменту – небезпечно. Відсутність у законодавстві будь-якого з цих елементів є загрозою повторення фінансової кризи 2008 року.

Міф № 7. Закон не передбачає механізмів торгівлі на біржах позалістинговими інструментами

У європейському законодавстві існують терміни "регульований ринок" і "допуск до торгів на регульованому ринку". Для інструментів, які не можуть відповідати вимогам допуску до торгів на регульованому ринку, "оператори ринку" зможуть організувати торгівлю зі спрощеними умовами допуску.

Міф № 8. Реалізація концепції MTF в більшості європейських країн зазнала невдачі

У європейських країнах та США тривалий час успішно працюють альтернативи основним біржовим майданчикам – Multilateral Trading Facility (MTF) – зі спрощеними умовами залучення капіталу. Серед найбільш відомих – AIM на Лондонській фондовій біржі, Open Market на Франкфуртській, Alternext на NYSE Euronext, First North на OMX, NewConnect на Варшавській біржі. Всі вони знаходяться під управлінням "операторів ринку", що свідчить про життєздатність запропонованої моделі.

Міф № 9. Закон вимагатиме переліцензування для всіх учасників ринку

У Прикінцевих положеннях визначено перелік ліцензій, які вважатимуться автоматично переоформленими після прийняття Закону. Це стосується всіх існуючих видів діяльності. Отримання нових ліцензій потрібно буде лише для нових видів діяльності, які запроваджуються Законом, та нових фінансових інструментів.

Міф № 10. НКЦПФР самостійно і безконтрольно визначає зміст законів

НКЦПФР не є суб'єктом права законодавчої ініціативи, а може лише брати участь у розробці проектів законодавчих актів, які стосуються її сфери регулювання.

За матеріалами nssmc.gov.ua

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання Вісник МСФЗ
Контакти редакції:
ifrs@ligazakon.ua
 
Даний функціонал доступний передплатникам в електронному виданні.
Якщо Ви ще не передплачуєте видання, замовте безкоштовний доступ до демо-номера
або підпишіться на видання Вісник МСФЗ